Trendy, to je pojem, ktorý sa nedotýka len aktuálnej módy z hľadiska oblečenia, účesov, či interiérových prvkov, ale je to vo všeobecnosti označenie všetkého, čo je aktuálne populárne alebo čomu veľa ľudí aktuálne venuje pozornosť. A platí to aj z hľadiska zdravého stravovania a diét, kedy je už napríklad niekoľkoročným trendom ketodiet, teda bielkovinová diéta pozostávajúca zo zvýšenej konzumácie proteínov.

Prečo práve táto diéta?

  1. Hlavným dôvodom je zrejme fakt, že sa vo veľa prípadoch preukázala ako funkčná.
  2. Druhým dôvodom je pravidelnosť a sýtosť takéhoto stravovania, čím sa vyhnete hladovke.
  3. Do tretice sú to práve proteíny, čo napomáhajú k zdravému rastu a funkcii svalstva, ako aj k správnej funkcii metabolizmu.

atletická postava

Účinky tkz. ketogénnej diéty sú navyše v porovnaní s inými alternatívami rýchle. Veď do stavu ketózy, kedy telo začne spaľovať tuky namiesto cukrov, sa náš organizmus dokáže nastaviť už doslova po pár dňoch.

Avšak za predpokladu, ak začneme dodržiavať jej princípy, ktoré v stručnosti kážu o regulácii živín, čo prijímame v pravidelnej strave. Konkrétne sa zameriava na bielkoviny, cukry a tuky.  S tým, že podstatnú úlohu tu zohráva zvýšený príjem bielkovín (proteínov) a zásadne znížiť sa musí najmä príjem sacharidov (cukrov).

sladký croissant

Napríklad cestoviny, chlieb,  zemiaky, pekárenské výrobky,… sú plné sacharidov a tieto sa nachádzajú v pomerne vysokom množstve v týchto bežných potravinách. Z hľadiska efektívneho spaľovania tukov to však predstavuje problém. Aký?

Fakt, že veľa ľudí prijíma pomerne vysoký počet týchto živín je prirodzený. Naše telo je totiž nastavené do podoby, že za hlavný zdroj energie používa rýchle cukry, ktoré ale takisto rýchlo spaľuje. Ale tým, že je cukrov v našom tele dostatok až nadbytok, nie je organizmus nútený brať väčšie zásoby z tukových zásob, ktoré tým pádom spaľuje len v malej miere.